Wycieczka do Warszawy

Parę słów o Warszawie...

W dniach 17-19 listopada odbyła się wycieczka do Warszawy.

Pojechała na nią garstka osób z Grupy 33, ale reprezentowaliśmy aż cztery rejony: Chorzowski, Katowicki, Żorski i Wrocławski. Ze względu na małą ilość osób byliśmy połączeni z grupą "młodzieży wcześniej urodzonej".

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Zamek Królewski. Później swoją wiedzą dzielił się z nami Teodor. Oprowadził nas po Bazylice Archikatedralnej św. Jana Chrzciciela, jednej z najstarszych świątyń Warszawy. Potem zobaczyliśmy plac Zamkowy z kolumną Zygmunta oraz odbyliśmy spacer po starówce i Krakowskim Przedmieściu. Nocowaliśmy w Centrum Konferencyjnym na ul. Bronowieckiej. Czyściutko, cieplutko i smacznie.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Łazienki. Pomimo listopadowego chłodu, długi spacer po parku Łazienkowskim był bardzo przyjemny. Podziwialiśmy obiekty, a przede wszystkim Pałac na wyspie. W parku spotkaliśmy dostojnego pawia i śmigłe wiewiórki. Następnym punktem była świątynia Opatrzności w Wilanowie Wotum Narodu. Przewodnik oprowadził nas po świątyni, a o godz. 12.00 uczestniczyliśmy we mszy św. Dalej autokarem pojechaliśmy do Zamku w Wilanowie - Rezydencji Króla Jana III Sobieskiego.

W sobotnich planach było wyjście do teatru, co nie doszło do skutku. W zamian pojechaliśmy na stadion Narodowy. Odwiedziliśmy też Złote Tarasy. Na obiadokolację i nocleg wróciliśmy bardzo zmęczeni, ale zadowoleni.

W niedzielę rano, po śniadaniu, pojechaliśmy metrem na Żoliborz. W kościele św. Stanisława uczestniczyliśmy w niedzielnej mszy św. Pomodliliśmy się przy grobie ks. Jerzego Popiełuszki i zwiedziliśmy muzeum Solidarności. Ostatnim punktem była Aleja Zasłużonych na Warszawskich Powązkach.

W drodze powrotnej w Polichnie zatrzymaliśmy się na obiad.  Późnym wieczorem wróciliśmy do Katowic.