Wrocław zaprasza ;)

W dniach 14-15 maja 2022 r. odbyło się we Wrocławiu Ogólnopolskie Spotkanie Duszpasterstwa Osób Stanu Wolnego - Grupy 33. Z wielką przyjemnością powitaliśmy osoby z rejonu katowickiego, chorzowskiego, gliwickiego, rybnicko-żorskiego, tyskiego, krakowskiego, poznańskiego, warszawskiego oraz osoby z Piekar Śląskich, Zabrza i Szczecina.

Na nocleg zaprosiliśmy naszych gości do Domu Notre Dame, XIX-wiecznego obiektu klasztornego, posadowionego na reliktach pierwszego we Wrocławiu Zamku Piastów Śląskich, zlokalizowanego w centrum miasta - na Ostrowie Tumskim. Osoby, które przyjechały już w piątek, miały okazję na pierwszy spacer po malowniczym Parku Szczytnickim, pergoli oraz obejrzenie pokazów specjalnych fontanny multimedialnej, która jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie. W fontannie zainstalowano ponad 300 dysz, z których tryska woda na wysokość nawet do 40 m.

2021_WR_MiloscJezusa 2021_WR_MiloscJezusa

Sobotni poranek większość z grupowiczów rozpoczęła od Mszy św. w Katedrze św. Jana Chrzciciela na Ostrowie Tumskim.
Część oficjalną zaczęliśmy o godz. 10.00 w salce w domu Notre Dame, gdzie nasi goście zostali serdecznie powitani przez duszpasterza rejonu wrocławskiego, ks. prałata Stanisława Paszkowskiego oraz osoby odpowiedzialne za przygotowanie spotkania.

Po krótkim wprowadzeniu oraz przedstawieniu się osób z poszczególnych rejonów nadszedł czas, na pierwszy punkt programu, czyli zwiedzanie miasta z przewodnikiem ;) Opowiadając różne ciekawe historie i anegdoty związane z Wrocławiem, Magda oprowadziła nas po Ostrowie Tumskim, Katedrze, Gmachu Głównego Uniwersytetu, okolicach Hali Targowej, rynku oraz Jatkach. Nie obyło się oczywiście bez zwiedzania kościoła św. Elżbiety z odbudowanymi organami Englera.

2021_WR_MiloscJezusa 2021_WR_MiloscJezusa 2021_WR_MiloscJezusa

Po obejściu rynku postanowiliśmy podzielić się na mniejsze grupki, które miały do wyboru zwiedzanie Panoramy Racławickiej, Hydropolis lub po prostu chwilę na wypicie pysznej kawy i zjedzenie bezglutenowego ciasta w kawiarni Sorrir.

2021_WR_MiloscJezusa 2021_WR_MiloscJezusa

Po krótkim odpoczynku wybraliśmy się jeszcze na spacer, aby choć na chwilkę zatrzymać się w wybudowanym na wodzie edukacyjno-kulturalnym ośrodku - Odra Centrum. O 19.00 godz. byliśmy już na Przystani Kardynalskiej, skąd wypływaliśmy na wspólny rejs po Odrze.

Na zakończenie dnia zorganizowaliśmy wieczorek zapoznawczy w Auli Dobrego Pasterza z ciekawymi pytaniami takimi jak np.: Co zabrałbyś/ zabrałabyś na bezludną wyspę? Co podoba Ci się we Wrocławiu?

2021_WR_MiloscJezusa

Musimy przyznać, że Adrian w roli prowadzącego sprawdził się wyśmienicie ;)

Kolejnego dnia nie mogliśmy się już doczekać. Nasze spotkanie rozpoczęliśmy najlepiej jak tylko można bo wspólną Mszą św. w kościele św. Piotra i św. Pawła na Ostrowie Tumskim celebrowaną przez naszego duszpasterza ks. prałata Stanisława Paszkowskiego oraz ks. biskupa Macieja Małygę.

2021_WR_MiloscJezusa 2021_WR_MiloscJezusa

Po Eucharystii osoby z wrocławskiego rejonu udały się do przykościelnej salki, gdzie kontynuowaliśmy spotkanie, a nasi goście wybrali się na dalsze zwiedzanie, tym razem domu św. Edyty Stein.

2021_WR_MiloscJezusa

Ogólnopolski zjazd członków Grupy 33 oficjalnie zakończyliśmy wspólnym obiadem w restauracji w Starym Klasztorze.

Bardzo dziękujemy naszym szanownym Gościom za przybycie oraz wszystkim tym, którzy przyczynili się do zorganizowania tego spotkania. Dzięki Wam ten weekend był naprawdę niezapomniany i wyjątkowy :)